En Camelias tankar

En Camelias tankar kan möjligtvis få dig på gott humör, ge dig en tankaställare eller bara få dig att drömma dig bort för en stund! Nu får du möjligheten att få följa med mig och mina tankar!

tisdag, augusti 01, 2006

Små olyckor...händer så lätt!

Tänk... att man kan darra så mycket....
I lärdags skulle jag åka ut till Barkaby för att ställa iordning vår monter där ute på Street Cars Summer Fest. En trevlig tillställning som varade under hela helgen! Det var vi kristdemokrater där samt Fp och s. På det hela taget var det lyckat och vi gick ut med vårt budskap om att sänka bensinskatten, delade ut Ahlgrens bilar och små leksaksbilar i plast till alla barnen.

När lördagsmorgonen kom och jag var ute och körde på Essinge leden hörde jag att det började "murra" i hela bilen och ljudet blev högre och högre och till slut gick bilen inte i mer än 30 km i timmen... Camilla tänkte att det kanske var en råtta eller en liten lövhög som låg i hjulhuset... så hon gasar till lite extra och då går bilen ännu saktare... precis innan Eugeniatunneln finns en avfart till norrtull och mellan dessa filer stannar Camilla sin bil. Camilla kan inte kliva ut för då skulle jag bli påkörd, så jag ringer till sos 112 och de frågar allt ifrån om jag har bensin i bilen till vilket registreringsnummer jag har. Jag var minst sagt i upplösningstillstånd. Jag hade ju bråttom ut till Barkaby:) En bärgare kommer och parkerar bakom så jag kan komma ut ur bilen och då ser jag att hela mitt däck är helt bortslitet, vänster fram. Som tur var började det ös regna och killen som kom och räddade mig sa att jag lungt kunde sitta i bilen medan han bytte hjulet åt mig. Sedan var det bara att åka ut och börja kampanjandet - men snacka om uppvaknande denna lördagmorgon!