En Camelias tankar

En Camelias tankar kan möjligtvis få dig på gott humör, ge dig en tankaställare eller bara få dig att drömma dig bort för en stund! Nu får du möjligheten att få följa med mig och mina tankar!

tisdag, augusti 29, 2006

oj oj oj...

Tänkte härmomdagen vad tiden går fort - samtidigt som det känns som evigheter tills valdagen är här! Vad jag längtar efter den 17 september och samtidigt inte.... valdagen känns lite skrämmande, men men... Jag tror på ett maktskifte och känner mig verkligen motiverad att vara ute och kampanja.

I fredags var vi ute med Göran Hägglund på torgmötesturné i Stockholm, vilket var riktigt trevligt. Folk stannar upp, talar om för oss Kristdemokrater att vi ska stå på oss och att de kommer rösta på oss, då är det riktigt roligt att vara ute bland väljare och kampanja!

Idag väntar Mats Odell och Inger Davidson, ska åka till östermalmstorg om en stund och rodda i torgmötet med de båda där kl 11. Vilken förmån man har i det här jobbet - att få träffa glatt folk, prata med och lyssna till personer som man aldrig annars hade fått göra.

Nu låter det som mitt jobb är guld och gröna skogar, men som alltid, finns det baksidor också :-) Men de baksidorna behåller jag för mig själv! Däför är det viktigt att man har någon morot att se fram emot! I söndags beställde jag och min sambo tillsammans med våra vänner en resa till Thailand! Det kallar jag morot:-) Vi åker den 4 februari (så det är ett tag kvar... men snart är julen här och då är det inte långt kvar:)

Några tankar ifrån en kristdemokratisk valarbetare!
Tudilo!!!

2 Comments:

Blogger Hannah Ekeroos said...

Vad kul att ni köpt resan! Grattis!

10:24 fm  
Blogger Mia said...

Härligt med en resa! För ett par dagar sedan sa jag till en partiarbetare att valdagen kändes lika avlägsen som min 40-årsdag...Jag är trött nu och dotterns flytt tar ju mer på de mentala krafterna än de fysiska.

Kanske läge att boka en weekendresa tillsammans med maken efter valdagen...

10:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home