En Camelias tankar

En Camelias tankar kan möjligtvis få dig på gott humör, ge dig en tankaställare eller bara få dig att drömma dig bort för en stund! Nu får du möjligheten att få följa med mig och mina tankar!

tisdag, oktober 10, 2006

Tänk att lite snuva kan påverka så mycket...

Tänk... jag var helt frisk i lördags, hade en riktigt trevlig kväll hemma med middag och trevliga vänner som sällskap! Andy och Jenny var hemms hos oss på Thailändsk middag. Vaknade upp söndag morgon och var helt förkyld, ont i bröstet, snuvig och helt borta... Kom denna förkylning nu när jag vet att jag har jobbat och slitit under valrörelsen och börjar trappa ner i takten och för att jag i fredags fick reda på att jag en stund ska arbeta på landstingkansliet i Stockholm, inte full tid utan deltid tills jag får reda på om hur min framtid kommer att se ut. Därav är min teori att kroppen nu var inställd på,"ja-nu har du jobbat för mycket och du vet vad du ska göra en tid framöver, därav kan du nu slappna av och bli lite sjuk" Tack att jag idag känner mig bättre... men man vill ju visa att man kan och vill jobba! Jag är jätteglad över att få arbeta en tid på landstingskansliet sedan om det blir där jag hamnar eller inte det får tiden utvisa, men man klarar sig inte på en halvtidslön...