En Camelias tankar

En Camelias tankar kan möjligtvis få dig på gott humör, ge dig en tankaställare eller bara få dig att drömma dig bort för en stund! Nu får du möjligheten att få följa med mig och mina tankar!

torsdag, juni 15, 2006

Bouleturnering i Kungsträdgården!

Tänk... att vi vann iallafall en match igår under bouleturneringen i Kungsträdgården. 160 st lag från olika företag var med och tävlade mot varanda. Vi från Kristdemokraterna hade med två lag. Det gick ju inte helt lysande i våra matcher, men vi hade kul och jag hade riktigt roligt. Detta var första gången jag spelade Boule, vilket jag kanske borde göra fler gånger:-) Var inte helt fy skam även om vi förlorade stora delar av våra matcher. Vi vann dock en match och det var mot det andra kristdemokratlaget... Vi vann med hela 13 - 2!

Det fanns ju fler tävlingar man kunde vara med i under dagen, vilken den ena var - den bästa "hejarramsan". Vi hade ingen när vi kom dit, men under matpausen kom jag på en liten visa. (Första pris var en resa till nice) Så jag slängde ihop raderna till musik: Evighet (carolas bidrag i schlagerfestivalen)

En Evighet
Vi väntat så
Att komma hit
och spela Boule
oohhohhohhoh!
Vi satsar rätt
under hela dan
och släpper loss
på Mayo festival!

Hela bouleturneringen arrangeras av "Mayo`06 Boule festival! Vi kom med detta bidrag vidare till final. Det tråkiga var då att alla mina lagkamrater hade gått hem... för vi hade spelat färdigt! Till finalen var det 12 lag som utsågs, observera att det var 160 lag med under hela turneringen. Vi kom dessvärre inte vidare till de tre som gjorde upp om första priset. Men lite stolt är jag allt över de raderna som jag tåtade ihop på några sekunder och att vi med våra halsar hördes över hela stan ljuda dessa evighets toner!

Ulla-Carin lägger ett klot och får poäng!!

Här har vi matpaus och det är då som jag kommer på vår hejarramsa:-)

Det vinnande laget är de tre till vänster på bilden och det andra laget består av endast en medlem . De övriga två ville inte vara med på en bild med det lag som vunnit över dom! :-)

1 Comments:

Blogger Hannah Ekeroos said...

"Vi vann dock en match och det var mot det andra kristdemokratlaget... Vi vann med hela 13 - 2!"

Huja... Det säjer ju onekligen en del om spelkvalitén. Vilken tur att ni i alla fall hade det trevligt! *ler*

4:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home