En Camelias tankar

En Camelias tankar kan möjligtvis få dig på gott humör, ge dig en tankaställare eller bara få dig att drömma dig bort för en stund! Nu får du möjligheten att få följa med mig och mina tankar!

måndag, november 27, 2006

Hus i Täby

Tänk... att det gick så fort!
I onsdags i förra veckan kom ett brev ifrån Skanska. (Vi har anmält vårt intresse till dem angående nybyggda hus i Täby). I brevet stog att man fick ta kontakt med dem om man var intresserad av att reservera ett av de elva hus som ska byggas. På torsdag morgon ringde jag och tänkte att alla hus säkerligen redan var reserverade... Jag och magnus hade kvällen innan sett ut vilket hus vi ville ha i första hand respektive andra hand osv. Mitt telefonsamtal till Skanska resulterade i att vårt förstahands val var ledigt och de reserverade detta för oss. Vi var till banken och sedan är allt i princip klart... Detta känns hur bra som helst - Jag är helt lycklig!

Men nu börjar de svåra valen...;-) vilken färg ska man ha på klinkers och väggar, var ska man ha golvvärme... vilken diskmaskin, torktumlare och spis ska vi välja...Detta är ett mycket angenämt problem, samtidigt som det känns lite svårt att veta eftersom vi inte kan gå in i ett hus och känna efter... Det är ju inte byggt ännu.
Så Kungsholmen kommer att vara vår hemmaplats ett år till iallafall!

1 Comments:

Blogger Mia said...

Grattis och välkommen in i "vuxenvärlden"!:-)

6:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home